Rea, sushi och yakiniku


Idag åkte jag å fru till solna centrum på dagen, det var ordentlig rea märkte vi. Då måste man ju shoppa loss, ellerhur!? Kolla vad vi hittade.. 7kr!! Ett förbluffande pris på en plastslaskare eller vad man kallar det...


...det var inget att snacka om, bara att köpa på en gång. Det var riktigt tur att vi köpte den på Åhléns (även om vi inte hade tänkt att köpa en sådan), när vi gick in på Clas Ohlson lite senare gjorde vi den makabera upptäckten.. 12kr tog dom för en likadan... vansinne! Vart är världen på väg???



Efter vår lilla shoppingtur med ordentliga fynd.. eller ivf ett ordentligt fynd var det dax att äta mat.
Sushi och yakiniku blev det på sushi king i Solna Centrum, väldigt gott faktiskt.


Jag tog en slags blandning av sushi och yakiniku. Mina tankar när vi åt sushi gick oavkortat till min och marcus resa för typ två år sedan när vi åkte till norge för att bestiga norra europas högsta berg Galdhøpiggen (2 469 m över havet).. och nu undrar ni säkert varför jag tänker på det när jag äter sushi.. JO, kika Japanen nedan som vi träffade på toppen och som faktiskt satt och åt Sushi där.

 

Vilken härlig Japan, vi hade ju med oss mackor och choklad till toppen skapligt svenskt :).
Efter maten åkte vi till Jennys bror jakob på söder. Riktigt trevligt å träffa han. Här kommer en bild från hemresan, vi sitter i en mysig hiss med två sittplatser i.


Nu ska jag fortsätta och njuta av lördagen.



Kommentarer
Postat av: Mor/Kicki

Dagen verkade ha tagit hårt på er, tur att det fanns sittplats för båda:) Ni verkade i alla fall ha haft en skön dag, vi hade det också bra med examensfest på kvällen med släkt och vänner till Felipe.

Hoppas ni får en lika bra dag idag. Kram

2010-01-17 @ 13:24:29
Postat av: jw

haha jonasen, håller med om att hissen kändes mysig, men vi är nog dåliga på att visa våra känslor utåt . ser mer ut som vi har klaustrofobi!!

2010-01-17 @ 23:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0