Metahumor




Hej igen. brukar ni se Grotesco på svt? Om inte, gör det! Jag tycker det är briliant humor. Faller mig verkligen i smaken! Hur bra som helst. Se avsnitt 6 om metahumor!

Ja måste avsluta med att dela tre saker med er:
ETT. SPARA saker ni skriver på datorn. Jag gjorde inte det med detta inlägg som jag för 15min sedan var klar med.. detta är andra gången jag lägger upp det. Det suger!

TVÅ. Vid nästan samma tid förra året var vi på Vapiano inne i STHLM och åt. Snön vräkte ner och jag som älskar snö kunde inte vara annat än glad. Vi parkerade bilen på en kalasparkering supernära Vapiano. Maten var god, trevligt sällskap osv. MEN, när vi skulle åka hem blev det inte lika roligt. Jag går till bilen och ser att den blivit inplogad av någon gammal plogsnubbe. S K I T. Jag fick börja "skotta" fram bilen.. klockan var mycket och det var kallt. Man ville bara hem. Det är väl inte så svårt att skotta fram en bil?!? Ne.. inte om man har en spade att skotta med. Jag hittade ivf en kona som stod vid en byggarbetsplats och fick börja fösa bort snön. Det gick riktigt sakta och jag blev blöt, ledsen och trött :(
Vad lär vi oss av detta? JO, ha alltid en liten snöskyffel I BILEN.

TRE. Jag är riktigt sugen på semla nu. Min fråga: -Var köper man semla i december??

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jonas, man bakar semlorna själv! :) Gärna med saffran i så dom blir lite juliga! :)



Trevlig lucia!



Puss & kram lil´sis!

2010-12-13 @ 09:03:36
URL: http://hallsjonyhem.blogg.se/
Postat av: Kicki

På juldagen kan du få Semlor då brukar dom börja med dom :) eller så gör du som Sandra säger, baka, jag smakar gärna en. Kul att träffa er igår. Kram

2010-12-13 @ 15:58:47
Postat av: Sofia Carling

Jonas, svaret på alla dina frågor finns i Köping :) Sjukt bra att du lite då och då tar upp din bloggkarriär, jag älskar den! Hoppas vi ses i jul!

2010-12-17 @ 15:22:29
Postat av: jen

snö är inte alltid helt toppen, eller? mmm... semla!

2010-12-17 @ 22:05:26
Postat av: alias anneli

Klart du ska äta semla ifall du är sugen på't. S:t Eriksg. 43! Thelins.. Fanns stora fiiina där idag, såg jag.

2011-01-04 @ 17:13:22
URL: http://anneli.webblogg.se/
Postat av: Jonas

Sofia: Härligt att du läser min blogg och gillar den. Det krävs ju att man är utrustad med liiite tålamod om man följer min blogg :)

Men när man minst anar det smäller det till med ett inlägg :)



Anneli: Thelins gör fina semlor. Har ätit ivf två stycken än så länge.

2011-01-10 @ 16:26:34
URL: http://skrivlite.blogg.se/
Postat av: alias anneli

du får försöka få jobbet att ha iaf en gång i månaden ;)

i år får man annars vänta länge, ända till mars månad!

2011-01-12 @ 21:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0