Fensterputzer


Är verkligen våra fönster så skitiga? Vi ser ju ut.. eller hur jenny?.. hyffsat ivf.. eller? Förra gången jag skulle tvätta våra fönster var i vintras, jag tror vår termometer visade -18 grader. Vad tänker man med? vad tänkter JAG med? Efter första draget med fönstersvampen på ytterfönstret fryser vattnet fast på fönstret. Hjälp vad pinsamt.. hur kan jag ens tänka tanken? Att tvätta fönstren mitt i vintern? Kallaste vintern på bra länge desutom.
Jag skriver bara en sak till i detta blogginlägg; -Idag måndagen den 30 augusti 2010 gick det betydligt bättre att tvätta fönster!


Kommentarer
Postat av: RebeckaW

Hej! Jag är helt imponerad att ni tvättat fönster med liten. Jag hade ambitioner att göra det under havandeskapstiden men var för lat för det. Nu ångrar jag lite att jag inte gjorde det. Men jag vill verkligen gratulera till vackra fönster. Bra jobb ;-) Skönt att du är tillbaka i bloggen Jonas!

2010-08-31 @ 19:56:25
Postat av: Anonym

Tänk vilken skillnad på -18 och +18, iaf när man ska tvätta fönster. Trodde jag hade lärt dig ett och annat om fönstertättningens mysterium;)

2010-09-01 @ 20:31:26
Postat av: Gurra Glasmästare

Om du ska tvätta fönster när det är kallt ute så blanda i lite t-röd i vattnet, då går det utmärkt.

Alltså: ljummet vatten + några droppar diskmedel + lite t-röd. Sedan är det bara att köra som vanligt.



Med vänliga hälsningar,

Professionell fönsterputsare

2012-03-16 @ 20:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0